دوره 12، شماره 4 - ( ويژه نامه پژوهش در آموزش 1388 )                   جلد 12 شماره 4 صفحات 51-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rezaei K, Kohestani H, Ganjeh F, Anbari Z. Learning styles of first semester students in Arak University of Medical Sciences, 2008. J Arak Uni Med Sci 2010; 12 (4) :44-51
URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-228-fa.html
رضایی کورش، کوهستانی حمیدرضا، عنبری زهره، گنجه فاطمه. سبک یادگیری دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک 1387. مجله دانشگاه علوم پزشكي اراك. 1388; 12 (4) :44-51

URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-228-fa.html


1- ، K.rezaei@arakmu.ac.ir
چکیده:   (17821 مشاهده)
چکیده مقدمه: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در یادگیری دانشجویان، سبک‌های یادگیری آنهاست. این مطالعه به منظور تعیین سبک یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال تحصیلی 88 – 1387 انجام شد. روش‌کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی 241 دانشجوی ترم اول در بدو ورود به دانشگاه علوم پزشکی اراک در نیم سال اول 88- 1387 به شیوه سرشماری وارد پژوهش شدند. ابزار گردآوری داده‌ها ‌پرسش‌نامه‌ای حاوی سؤالات دموگرافیک و پرسش‌نامه سبک یادگیری کلب بود. نتایج: سبک یادگیری اکثر دانشجویان جذب کننده (1/58 درصد) بود. سبک‌های همگرا (31/25درصد)، واگرا (37/10درصد) و انطباق یابنده (22/6 درصد) به دنبال آن قرار داشتند. در تمامی رشته‌ها نیز سبک غالب جذب کننده بود. اکثر دانشجویان اتاق عمل (2/56 درصد)، بهداشت مبارزه با بیماری‌ها (9/57 درصد)، بهداشت محیط (6/53 درصد)، پرستاری (9/43 درصد)، پزشکی (4/72 درصد)، علوم آزمایشگاهی(1/73 درصد)، مامایی(3/64 درصد) و هوشبری (65درصد) دارای این سبک بودند. نتیجه گیری: با توجه به سبک‌های غالب جذب‌کننده و همگرا در بین دانشجویان پیشنهاد می‌گردد از روش‌های آموزشی سخنرانی و خودآموزی همراه با مطالب خواندنی، نشان دادن، استفاده از دیاگرام و دست نوشته‌های استاد و آموزش یک به یک استفاده شود. هم‌چنین باید مهارت‌های ارتباطی دانشجویان علوم پزشکی تقویت شود، زیرا که جذب‌کننده‌ها و هم‌چنین همگراها کمتر به موضوع‌هایی که مستلزم کار با افراد دیگر و مردم است علاقه نشان می‌دهند.
واژه‌های کلیدی: سبک یادگیری، دانشجو، علوم پزشکی
متن کامل [PDF 282 kb]   (2286 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1387/12/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Arak University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb