AU - Ghazavi, Ali AU - Rafiei, Mohammad AU - Mosayebi, Ghasem TI - The attitude of Arak Medical University student’s about reasons of tendency to use the lecture notes instead of textbooks, 2008 PT - JOURNAL ARTICLE TA - HBI_Journals JN - HBI_Journals VO - 12 VI - 4 IP - 4 4099 - http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-390-fa.html 4100 - http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-390-fa.pdf SO - HBI_Journals 4 AB  - چکیده مقدمه: یکی از مزایای کتب مرجع اینست که به شما اجازه می‌دهند تا بتوانید مطالبی که از جا انداخته، درست متوجه نشده و یا فراموش کرده‌اید را دوباره بازنگری کنید. این امر در مورد جزوه نویسی امکان‌پذیر نیست زیرا آنچه شنیده‌اید به سرعت و گاهی به طور کامل فراموش می‌شود. هدف از این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان در خصوص علل تمایل آن ها به استفاده از جزوات درسی به جای کتب مرجع است. روش‌کار: این مطالعه یک بررسی تحلیلی- مقطعی می‌باشد. حجم نمونه شامل 213 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1387 در رشته‌های تحصیلی مختلف و ترم‌های تحصیلی متفاوت بود. اطلاعات مربوط به گرایش دانشجویان به جزوه نویسی براساس پرسش‌نامه معتبری جمع‌آوری و تحلیل شد. نتایج: مهم‌ترین عوامل از نظر دانشجویان حجم زیاد کتب مرجع نسبت به جزوه، مدرک گرایی جامعه و عدم توجه به سطح سواد و میزان آگاهی هم‌چنین عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی جهت کتب مرجع بوده است. نتیجه گیری: گرایش به جزوه نویسی از عوامل اصلی رکود دانشجویان بوده و در نهایت منجر به از بین بردن روحیه و انگیزه تحقیق در آنها می‌شود. CP - IRAN IN - Department of Health and Epidemiology, Arak University of Medical sciences, Arak, Iran. LG - eng PB - HBI_Journals PG - 73 PT - YR - 2010