Ghazavi A, Rafiei M, Mosayebi G. The attitude of Arak Medical University student’s about reasons of tendency to use the lecture notes instead of textbooks, 2008. J Arak Uni Med Sci 2010; 12 (4) :73-80
URL:
http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-390-fa.html
قضاوی علی، رفیعی محمد، مسیبی قاسم. نگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص علل تمایل آن ها به استفاده از جزوات درسی به جای کتب مرجع 1387. مجله دانشگاه علوم پزشكي اراك. 1388; 12 (4) :73-80
URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-390-fa.html
1- ، Rafeie@yahoo.com
چکیده: (11649 مشاهده)
چکیده مقدمه: یکی از مزایای کتب مرجع اینست که به شما اجازه میدهند تا بتوانید مطالبی که از جا انداخته، درست متوجه نشده و یا فراموش کردهاید را دوباره بازنگری کنید. این امر در مورد جزوه نویسی امکانپذیر نیست زیرا آنچه شنیدهاید به سرعت و گاهی به طور کامل فراموش میشود. هدف از این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان در خصوص علل تمایل آن ها به استفاده از جزوات درسی به جای کتب مرجع است. روشکار: این مطالعه یک بررسی تحلیلی- مقطعی میباشد. حجم نمونه شامل 213 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال 1387 در رشتههای تحصیلی مختلف و ترمهای تحصیلی متفاوت بود. اطلاعات مربوط به گرایش دانشجویان به جزوه نویسی براساس پرسشنامه معتبری جمعآوری و تحلیل شد. نتایج: مهمترین عوامل از نظر دانشجویان حجم زیاد کتب مرجع نسبت به جزوه، مدرک گرایی جامعه و عدم توجه به سطح سواد و میزان آگاهی همچنین عدم تسلط کافی به زبان انگلیسی جهت کتب مرجع بوده است. نتیجه گیری: گرایش به جزوه نویسی از عوامل اصلی رکود دانشجویان بوده و در نهایت منجر به از بین بردن روحیه و انگیزه تحقیق در آنها میشود.
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1388/4/21