پیام خود را بنویسید
دوره 25، شماره 3 - ( مرداد و شهریور- در حال انتشار 1401 )                   جلد 25 شماره 3 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbarzadeh F, Baghersdalimi S, Kargarshahamat B. Identification and Prioritization of Factors Affecting Knowledge Concealment by Managers in Guilan University of Medical Sciences by AHP Hierarchical Method. J Arak Uni Med Sci 2022; 25 (3)
URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-7046-fa.html
اکبرزاده فرشته، باقرسلیمی سعید، کارگر شهامت بهمن. شناسایی و الویت بندی عوامل موثر بر پنهان سازی دانش مدیران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با رویکرد سلسله مراتبی. مجله دانشگاه علوم پزشكي اراك 1401; 25 (3)

URL: http://jams.arakmu.ac.ir/article-1-7046-fa.html


1- گروه مدیریت دولیتی، واحد آستارا، دانشگاه آزاداسلامی ، آستارا،ایران
2- گروه مدیریت دولتی ،واحد رشت ،دانشگاه آزاداسلامی ، رشت ، ایران ، baghersalimi@gmail.com
3- گروه مدیریت و حسابداری ،واحدآستارا،دانشگاه آزاداسلامی،آستارا، ایران
چکیده:   (218 مشاهده)
مقدمه: مخفی کردن دانش در سازمان موضوعی نوین در مبحث مدیریت دانش می باشد. هدف از انجام پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر پنهان سازی دانش توسط مدیران در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به روش سلسله مراتبی  AHPمی­باشد.
مواد و روش: پژوهش از حیث هدف کاربردی و مبتنی بر رویکرد کیفی کمی می­باشد.  جامعه آماری پژوهش شامل خبرگان فلسفی  در رشته مدیریت و خبرگان تجربی دانشگاه علوم پزشکی بودند که به روش نمونه گیری هدفمند و بر اساس قاعده  اشباع نظری تعداد 20 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده­ها، مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. پس از احصاء شاخص های موثر بر پنهان سازی دانش  و سپس توسط روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP) و با استفاده از نرم افزار Expert Choice11 عوامل شناسایی شده، اولویت بندی شدند.
ملاحظات اخلاقی: در این پژوهش قبل از مصاحبه با خبرگان از آنها رضایت نامه کتبی در خصوص آگاهانه بودن و محرمانه بودن انجام پژوهش دریافت گردید.   (کد اخلاق: IR.IAU.LIAU.REC.1401.002).
یافته ها:  یافته­ های تحقیق نشان داد که از میان 7 عامل موثر و مدنظر خبرگان، عامل قدرت طلبی دارای بیشترین میزان تاثیرگذاری بر پنهان سازی دانش توسط مدیران در دانشگاه علوم پزشکی می­باشد و هوش عاطفی دارای کمترین وزن یا اهمیت می­باشد.
نتیجه گیری: بر این اساس می­توان با کاهش قدرت طلبی علاوه بر ایجاد جوی شفاف و قابل اعتماد، زمینه استقرار اشتراک گذاری دانش را در دانشگاه علوم پزشکی مهیا نمود.
متن کامل [PDF 1797 kb]   (174 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي اصیل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/8/4 | پذیرش: 1401/8/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Journal of Arak University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb